Amana Customer Service

User Reviews, Ratings and Comments



Amana customer service is ranked #766 out of the 940 companies that have a sportpref.ru rating with an overall score of 23.40 out of a possible 200 based upon 19 ratings. This score rates Amana customer service and customer support as Terrible.

NEGATIVE Comments

19 Negative Comments out of 19 Total Comments is 100.00%.

POSITIVE Comments

0 Positive Comments out of 19 Total Comments is 0.00%.

Issue Resolution

Reachability

Cancellation

Friendliness

Product Knowledge

Terrible Overall Customer Service Rating

  • Amana

    Customer Service Scoreboard

    • 23.40 Overall Rating
      (out of 200 possible)
    • 19 negative comments (100.00%)
    • 0 positive comments (0.00%)
    • 0 employee comments
    • Attribute Ratings
      (out of 10 possible)
    • 1.0 Issue Resolution
    • 3.6 Reachability
    • 2.0 Cancellation
    • 3.5 Friendliness
    • 1.6 Product Knowledge

Add your review!

Posted by Anonymous


Been waiting over a month for refrigerator....what seems to be your problem?

Posted by Anonymous


I just contacted your customer service representative. Based upon her attitude and snotty behavior, I will never purchase another Amana product. Than to say, I am not talking to you any longer. Really

Official company reply

Anonymous:
Thank you for your review.
We would like to inquire further about your review with you. Please respond back to this email address, [email protected], with your name, your user ID (anonymous), Review ID Number (100213), phone number, street address, zip code, model & serial number, and date of purchase on the appliance.
We look forward to your reply.
Thank you,
Marie
Amana® Social Media Relations

WhirpoolCare 5/1/17 12:19PM

Posted by Donna


purchased Amana refrigerator with the bottom freezer from Home Depot for my basement. It is less than 6 months old and the ledge that holds the wire basket is cracking. The freezer liner is crumbling away as it was not filled properly with foam (per repair man). They want to do a temp fix of epoxy. I don't think any consumer wants a patch up freezer. I want it exchanged for one that is not defective.

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Whirlpool. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (Donna), ID number (100136), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]

WhirpoolCare 4/6/17 10:48AM

Posted by Diana


Purchased all new appliances from HH Gregg on 2/13/2016. Amana washer (NTW4605EW) was repaired twice (including computer board) in the first 6 months. It stopped working again on 12/31. I requested a replacement due to repair record and age. I was denied on Jan 9th. Another repairman, another computer board tomorrow. Amana is investing more money than washer is worth. Since my warranty expires next month perhaps they figure the repair will last long enough where it becomes my problem. Poor business practice and customer service. My future purchases will not be Amana. Lost opportunity to do the right thing.

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Whirlpool. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (Diana), ID number (100137), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]

WhirpoolCare 4/6/17 10:49AM

Posted by Tattoo


We bought a amana washing machine about 8 months ago. We are very disappointed in the service that we have received from everyone at the amana offices. We've had to buy a lid lock mechanism that did not fix the problem. They instructed us to do a diagnostic check. No matter what we did, the light always blinked the lid lock code. The people at amana started getting an attitude withmy wife, saying she wasn't doing it right
Since all of our problems with the support team, and the quality of there product are not held in high standards, we have thrown the washer into the trash and have bought a different make! Not that anyone there at Amana cares....... we will no longer buy anything from wirlpool or Amana ever agin.

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Whirlpool. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (Tattoo), ID number (100138), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]com.

WhirpoolCare 4/6/17 10:50AM

Posted by randamiami


Just writing to let you know, we bought a dishwasher at the Brandsmart on 826 in Miami. There was no plug on the dishwasher and we were not informed of this. Then for the associate and her manager Vince, calling us liars that we were told. Who makes a product without a cord? I find this very bizarre. This will be the last product I purchase of yours.

Official company reply

My name is Kari, and I am contacting you on behalf of the Amana Brand Team. We are sorry that you are dissatisfied with your Dishwasher. Since we cannot anticipate whether a customer has a 2 or 3 prong or Direct Wire outlet, we do ask that our customers purchase the cord that works best for their installation. This is common place in the industry and we apologize for the inconvenience.

WhirpoolCare 4/12/17 10:21AM

Posted by Unsatisfied client


I have bought a diswasher Amana, February 13, 2014 and I am very disappointed because the diswsher ia already brooken. We do not buy extand warranty because I was sure tha Amana sell good appliance but it is a mistake. We stay in our Florida residence 4 month a year and we have use the dishwasher 6 months and a half since the purchase. We call BrandsMart USA and they tell us that Amana agree to replace the parts for free and we agree to pay for service call $69.95. After their technician came he told us that he will receive the piece for the reparation in 5 days. Few days ago, we have received a call from BrandsMart Customer Service to inform us that the cost of the reparation will be $348.00; do you think that it is normal to pay this amount when the cost of the diswasher is $263.15 including 2 parts for the installation ??? Last week we have send an email to Amana to explain this situation and we always wait for an answer............

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Whirlpool. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (Unsatisfied client), ID number (100139), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]

WhirpoolCare 4/6/17 10:54AM

Posted by CSchwaezbek


My parents purchased an Amana model number MVH240L in 1999. Yesterday evening It stopped working properly. It would not turn on to cook food. I reset it turned the power on switch, and nothing. Then when I pulled the door open it turned on! I unplugged it. Left it unplugged for a minute. Closed the door. Nothing... Opened the door and it powered on again. I have since unplugged it.
This is an extremely dangerous malfunction of your appliance.

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Amana. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (CSchwaezbek), ID number (100140), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]

WhirpoolCare 4/6/17 10:56AM

Posted by celticlady


Bought a Amana HVAC in 8/14 in one month Serviceman had install a hard start kit on the AC unit. When it starts the current it pulls shuts down all the florescent lights in the whole house.After the kit was installed all the light still blink. A hard start kit is only used on units that are at the end of their life. NOT at the beginning. This not my first rodeo.



The furnace (which also controls the AC) locks up any time the power goes off.I manually must turn thermostat off, turn off the furnace breaker, wait 10 minutes, switch the breaker on and the thermostat on for anything to work again. This is a weekend home so having a reliable furnace/AC is critical. Yes I have had the rural electric company out the check the power at the pole/house and at the AC unit. The power is not only good but exceptional.



I have called each day for 4 weeks. Every time I get the same response. Your customer service guy is... He is waiting on a email from the Technical dept. I had a hard start kit installed on a different house in a different city. I asked the guy about this. He gave me a answer in less than 5 minutes.

Answering the phone in less than 5 minutes does not give them the right to give a BS response!





Oh BTW now the Amana service guy has sent me a bill for the hard start kit as that is not covered under warantee!!

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Amana. We're so sorry to hear you're having issues with the Amana® Heating and Cooling unit. These products are actually manufactured under license with Goodman Global, INC. Please call them at (877) 254-4729, or use this link, http://amana-hac.com/about-us/contact-us, for assistance.

WhirpoolCare 4/6/17 11:01AM

Posted by Anonymous


Service reps will outright lie to you that things are covered under warranty until you actually get a tech to the house. Now I'm out the cost of a tech visit and Amana is refusing to cover under the warranty they said was still valid. Terrible customer service. Will never buy another Amana again.

Official company reply

Hi, my name is Marie, and I am contacting you on behalf of Amana. We would like this opportunity to address your concerns. Please provide your name, user ID (Anonymous), ID number (100141), address, phone number, and date of purchase. Email to [email protected]

WhirpoolCare 4/6/17 11:02AM

Posted by Anonymous


DON'T buy any Amana product, they are terrible, they don't last and the customer service people could care less about your issues. I have a BRAND NEW dishwasher that I used ONCE and its broke., It took me forever to get them to even come look at it and NOW have been WAITING for a part for over a month!! Aren't they MADE IN AMERICA! I have never dealt with any company like !this ever, it's sad. Go on and read reviews about this company NOT one good one. Stay away.

Posted by Another disappointed customer


I bought an Amana washing machine less than two years ago and it won't spin and no help what so ever from the company. I had my other Kenmore for 10 years and decided to upgrade, what a joke.

Posted by Anonymous


I purchased two Amana heat pumps from your agent Goodman Manuf. in Nov. 2009.In November 2012 the condenser of one unit had to be replaced. Now in October 2013 the indoor coil of BOTH units had to be replaced due to leaks.The warranty covered the material costs but the labor costs was $750. Interestingly, the copper coils were replaced with aluminum coils. My service provider told me that he had several similar cases of leaking copper coils from this particular unit. It sounds like this is a manufacturing error that should be covered under a recall. What are the odds of two quality products failing at the same time in the same way? Why should I have to pay for your manufacturing error?

Posted by Delores


I brought my Amana refigerator 4 years ago. The life span of any refigerator should be 15 years. This reigerator has broke down twice. The first time I was able to figure out the problem but this time I am having to pay 392.00 to have it repaired. When you call the number provided they automatically give yu a chance to buy a warrentee that will cover the repair and labor as if they already know. It is a shame that they are able to get away with this I will be calling the better business bureau.

Posted by Terryann


My 4 year old Amana dryer stopped working. I paid $779.95 hoping that would make it last longer. I'm told the part would cost $300 plus labor. The store is no long in business, therefore I contacted the CEO but have not gotten any type of reply. I would never buy another Amanda dryer(front loader type) I would not recommend this dryer to anyone. I have contacted Consumer Protection and the Better Business Bureau because I feel I should get compensation. I have had to buy another dryer and trash this expensive dryer.

Posted by Anonymous


I purchased a side by side Amana refrigerator from Home Depot Home Depot and Amana will not stand by the product. I purchased this product in 2011, since then all the shelves (plastic ones on the door) and both plastic draws broke, also the ice maker doesn't work even after afew hundred dollars of repair work. I just called the number on this site and all they did was try and up sell me to the tune of ANOTHER $329.95. this is what I am going to do about this. I am calling the Attorney General of RI, the Better Business Bureau of RI, I am going to make a video and post it on YouTube, Facebook, Linken, Pininterest, Reddit and anything else I can find and I will POST IT DAILY FOR 6 MONTHS !!!
i WANT SATISFACTION. In fact I want new refrigerator now how these big companies treat the people that keep them in business is disgusting, they should be ashamed instead of haughty Dennis

Posted by Anonymous


The Central Electric Module has been replaced twice since the purchase of my refrigerator in 2006. I remember when Amana was a trusted name for large ticket items that were built to last. In the past, I always felt comfortable purchasing your products. This item is defective and has been costly, besides causing a great deal of inconvenience. Sad to say Amana has gone by the wayside like so many other big companies forgetting their loyal customers who have helped them become a household name. Customer Service didn't even slightly consider reimbursing/assisting me with my losses:

Approximately $650 for 2 repairs
$400 in groceries
$85 for a small refrigerator to salvage some of my food

I have paid for my refrigerator twice in 7 years. Due to my complete dissatisfaction I have submitted a complaint to the Better Business Bureau and Complaints.com

Posted by Anonymous


I'm With the complaint about your products. I purchased a refrigerator, stove and dishwasher thinking I was buying what I thought was top of the line, I sure was wrong, they are junk. My freezer hasn't worked right from the time I bought it, it freezes in the line then I have water run all over the floor. They said use the hair dryer on it, well that gets old after a while. I have complained about this from the beginning and still it doesn't work right. I tell anyone that is going to buy appliances to stay away from Amana, they are garbage and they don't stand behind their products.

Posted by Anonymous


I purchased an Amana refrigerator 12/31/10 and have had nothing but problem with both the appliance and customer service. Two weeks after my extended warranty expired, the freezer portion of the refrigerator stopped working and I lost everything in it. We called customer service and were told to unplug it and replug it in, that it sometimes happens. At that time, we were told our warranty expired and the rep was pretty pushy about us buying another warranty. Two week after that phone call we got a letter telling us our warranty was about to expire - the date on the letter was one month prior to our receiving it - trying to sell us another warranty. In the past year there have been several occasions where we have found our frozen food completely thawed and after throwing away the food, had to unplug and replug to keep the freezer running. This morning, we awoke to a dead refrigerator and freezer with everything in it spoiled. Upon contacting the customer service number, we were told we could purchase a one year warranty for $350 that would take care of sending our a tech to repair (if possible). I asked what would happen after the year, and was told we would have to buy another year warranty. In our case if history repeated itself with the way this appliance dies, we would have ended up paying over $2500 for 6 years use of the damn appliance, which is absurd!
It seems that Amanda makes garbage appliances and then tries to bleed you dry with warranties. Shame on them! Not only will I never buy another Amana appliance, I will make sure everyone I talk to knows about our experience with this company.

There are currently 0 Positive Comments for Amana.

Be the first to submit a positive comment
There are currently 0 Employee Comments for Amana.

Be the first to submit a comment from an Employee

Awards

We are proud to recognize the companies providing the best customer service each year within their industry.

Company Replies

Authorized representatives of Amana can sign up to reply to any of the comments found on this page.

Sign Up | Sign In

Contact Information
Customer Service
866-616-2664

including steps to reach representatives, hours of operation, customer support links and more from .
Corporate Office

Locate the Amana corporate office headquarters phone number, address and more at CorporateOfficeOwl.com.

Get Help Online

Get immediate support for your Amana questions from HelpOwl.com.

Reviews & Ratings

View thousands of Amana user reviews and customer ratings available at ReviewOwl.com.

Amana Manuals
Company News
Lamu politician Rishad Amana summoned by DCI over incitement
The Spaniards failed in South America, the Europeans failed in USA & Canada against the indigenous Americans, The Nazis failed too in Europe against the Jews, the Hutus failed too in Rwanda u without any power except your hateful vitriol behind the ...
'Making God Laugh' in Amana
AMANA — “Making God Laugh”opens on April 20 and runs through May 14 on the Old Creamery's Main Stage, with shows on Wednesdays, Thursdays, and Sundays at 2:00 pm and on Fridays and Saturdays at 7:30 pm. This brand new comedy follows one ...
Amana Church celebrates 300 years
More than 18 months of preparation will culminate this weekend during the 300th anniversary of Amana Church. On Nov. 16, 1714, in Himbach, Germany, Eberhard L. Gruber and Joahan F. Rock formed a prayer group, which began a movement that ...